Cruyffas: reklama sutepė "blaugraną" © Eurofootball.lt
Legendinis "%c00006" ekipos žaidėjas ir treneris neslepia pykčio dėl reklamų ant Katalonijos klubo marškinėlių ir, kaip visada, nevynioja žodžių į vatą.

Klubo unikalumą pardavė už grašius

Aš kategoriškai pasisakau prieš bet kokius reklaminius užrašus ant "Barcelona" marškinėlių. Net ir tuo atveju, jei už tai mokami milžiniški pinigai. Aš tą patį sakyčiau ir tada, jei klubą valdytų kitas prezidentas, o valdyboje būtų kiti žmonės. Gal kaip tik jie rastų kitokį problemos sprendimą.

Ten, kur dabartinė klubo valdžia mato milžiniškus pinigus – 30 milijonų eurų per metus, aš tematau vos 6 ar 7 procentus bendro klubo biudžeto.

Mes buvome unikalūs. Per visą mūsų istoriją niekas nedrįso teršti marškinėlių ir nereikėjo jokių reklamų, nes sugebėdavome užsidirbti pinigų kitais būdais. Ne tik išsilaikėme, bet ir sėkmingai konkuruodavome su finansiškai stipriais klubais, kurie seniai savo marškinėlius "puošdavo" komercinėmis reklamomis.

Ar vertėjo savo unikalumą įvertinti 6 – 7 procentais klubo metinio biudžeto? Ar buvo galima parduoti savo išskirtinumą?

Nuėjo lengviausiu keliu

Ar klubo valdžia nesugebėjo kitais būdais uždirbti pinigų, panaudodama "Barcos", kaip unikalaus klubo, įvaizdį?

Ar tokia paprasta priemone pasireiškė naujosios klubo valdžios rinkodarinis genialumas? Ar ankstesnieji prezidentai buvo pernelyg kvaili ir nesugebėjo tokiu būdu uždirbti pinigų?

Netikiu pasiteisinimais "...mes buvome priversti", "... klubo finansinė būklė prasta", "...kalta išlaidavusi senoji valdžia". Kokią teisę turi dabartiniai vadovai griauti tai, ką sukūrė prezidentai Josepas Luisas Nunezas ir Joanas Gaspardas? Manote, kad anksčiau klubą valdę žmonės negalėjo pasekti 99,9 procentų pasaulio klubų išmintu taku?

Galėjo, bet jie saugojo klubo tradicijas. Nors jiems būdavo daug sunkiau, jie ieškodavo kitų kelių. Jie neteršė "blaugranos" reklamomis. Ar anksčiau visi miegojo ir tik dabartiniai vadybininkai rado netikėtą sprendimą kaip uždirbti daug pinigų?

Tie, kurie dirba tris mėnesius, neturi teisės kėsintis į tradiciją

Šitie "gudručiai" vos per tris mėnesius sugebėjo sunaikinti tai, ką klubas kūrė daugiau kaip šimtą metų. Jie sunaikino "Barcos" – unikalaus ir neparsiduodančio klubo – įvaizdį. Kaip galima pasiryžti naikinti klubo tradicijas, šventai saugotas nuo pat jo įkūrimo pradžios?

Dabar giriamasi, kad "Barca" gaus milžiniškus pinigus. Daug daugiau, nei bet kuris kitas pasaulio klubas. Taip, 30 milijonų yra daugiau už 23 milijonus, kuriuos gauna "Manchester United" ar "Liverpool".

Bet, ar tai derybininkų nuopelnas? Kodėl manoma, kad būtent jie turėjo teisę gauti pelną iš to, ką sukūrė kiti? Galbūt reikėjo bent metus padirbėti ir įrodyti, kad nauji žmonės moka vadovauti klubui, kad sugeba jį vesti į pergales ir tik tada kėsintis į jo istoriją?

Netekome daugiau, nei gausime

Mes netenkame daugiau, nei įgyjame. Tai yra milžiniškas žingsnis atgal. Tapome vulgariais. Darome tą patį, ką ir visi. Netekome savitumo, skyrusio mus nuo kitų. "Barcelona" - ne vien tik klubas. Tai Barselonos miesto simbolis, tai – Katalonijos simbolis. Klubo valdybai reikėjo ieškoti kitų kelių, tada ji būtų gerbiama.

Jie nuėjo lengviausiu keliu: lyg aukcione, pardavė klubo marškinėlius tam, kas daugiau pasiūlė. Pabrėžiu - pardavė net ne savo marškinėlius. Mūsų visų. O mūsų pačių net neatsiklausė.

Ar kontraktas – toks jau pelningas?

Suprasčiau, jeigu kontraktas dėl reklamos ant "Barcos" marškinėlių būtų tokio dydžio, kad padengtų 60 ar 80 procentų klubo išlaidų. Tada jau, kalbant paprastai, galima spjauti į tradicijas, siųsti visus po velnių ir susigundyti milžiniška suma. Tačiau tradicija paminta dėl 6-7 procentų...

Kodėl kontraktas pasirašytas penkiems metams? Argi klubo valdžia nežino, kad ilgalaikiai kontraktai yra rizikingi? Tai, kas šiandien atrodo daug ir stabilu, rytoj ar poryt jau neatrodys labai daug. Kiti klubai po metų ar dviejų pasirašys dar didesnius kontraktus. O mes už vidutiniškus pinigus jau nebūsime tokie unikalūs, kad kas nors po 5 metų pasiūlytų kažką išskirtinio...

Kuo klubas įsipareigoja naujiesiems reklamos davėjams? Ką "Barca" dar turės padaryti už tuos 30 milijonų?

Niekas nesako, ar sutartyje yra punktai, įpareigojantys sužaisti tam tikrą skaičių draugiškų rungtynių. Mes nežinome, kiek kartų klubo žaidėjai ir treneriai yra įpareigoti dalyvauti įvairiose prezentacijose. Kur prezentacijos vyks? Kiek žmonių jose turės dalyvauti? Ar žaidėjai nebus atitraukiami nuo treniruočių proceso, ar spės pasiruošti rungtynėms?

"Barca" buvo išskirtinis klubas. Ne tik dėl to, kad nenešiojo reklamų. "Barca" išskirtinė dėl savo darbo su jaunimo komanda, dėl savo žaidimo filosofijos ir stiliaus. Šie bruožai – ne dabartinės valdžios nuopelnas.

Užtenka pažiūrėti į didžiųjų Europos klubų biudžetus ir įsitikinsime, kad sėkmę klubui atneša ne pinigai. "Barca" – geriausias pavyzdys. Pergales laimėti galima ir su švariais marškinėliais be jokių rėmėjų logotipų. Pamynę vieną tradiciją ir suteršę marškinėlius, nesikėsinkite bent į tai, kas dar liko – auklėtinius.