Staigmena: bus kuriamas unikalus Lietuvos rinkai pritaikytas futbolo žaidimas

Tūkstančius žaidimų mėgėjų sutraukusio „GameOn“ renginyje pirmą kartą dalyvavo ir Lietuvos futbolo federacija.

Į sostinės „Litexpo“ parodų centrą savaitgalį plūdo žaidimų mėgėjai, industrijos profesionalai ar tiesiog norintys išbandyti naujas virtualios realybės technologijas.
Renginyje buvo pastebimas ir lietuviškas futbolas – „FIFA17“ žaidimų kampelyje buvo galima išvysti reklamas su Lietuvos futbolo rinktinės narių veidais, o konferencijos #ŽaidžiaVisi dalyviai turėjo galimybę išgirsti LFF prezidento Edvino Eimonto pranešimą tema„Sportas ir kompiuteriniai žaidimai“.

Kaip ir sportas, taip ir vaizdo žaidimai tapo milžiniška industrija – pernai jos pajamos siekė daugiau nei 90 milijardų – ir yra sparčiausiai augančių laisvalaikio užsiėmimų. Sporto žaidimai yra tarp populiariausių, o FIFA žaidimų serija – viena iš nedaugelio, kuri per savo gyvavimo istoriją pardavė per 100 milijonų kopijų.

Dabar FIFA žaidimas pritaikytas 16 skirtingų kalbų ir parduodamas daugiau nei 50 valstybių. Skaičiuojama, jog kol sužaidžiama 90 minučių tikro futbolo, pasaulyje įvyksta apie 500 000 FIFA rungtynių. Žaidimas tapo toks populiarus, jog nuo 2004-ųjų vyksta Interaktyvaus futbolo pasaulio čempionatas, kuris šiemet sutraukė 2,3 mln. dalyvių.

Vienas pagrindinių temos klausimų buvo sportavimo ir žaidimų santykis. E. Eimonto nuomone, atėjo laikas pakeisti požiūrį ir pripažinti žaidimus ne kaip trukdį sportui, o kaip galimybę pritraukti jaunimą. Nustatyta, jog kompiuterinio futbolo žaidimas skatina domėtis futbolu ir jį išbandyti realybėje, didina komandų bei lygų žinomumą.

„Tyrimai rodo, kad vaizdo žaidimai ir kitos inovacijos - jas teisingai panaudojus - gali būti stipriausias įrankis vienijant kartas ir sudominant jaunesnius žmones sportu, - kalbėjo E. Eimontas. – Tuo labiau, kad futbolą galima vertinti ne tik kaip sportą, bet ir kaip visą apimantį socialinį reiškinį, kuris sprendžia visuomenės problemas ir skatina jos tobulėjimą.“

LFF Prezidentas atskleidė, jog organizacijos ilgalaikė strategijoje svarbi reikšmė teikiama pačios LFF ir visų suinteresuotų dalyvių skaitmeninės „DNR“ kūrimui, siekiama tapti prekiniu ženklu, kuris siejamas su inovacijomis. Todėl žengiami pirmieji žingsniai, o vienas iš jų - unikalaus Lietuvos rinkai pritaikyto vaizdo žaidimo kūrimas.